بعد تصدره "الترند".. تميم يونس يرد على ادعاءات انتقاده للمرأة


٠٢ يناير ٢٠٢٠ - ٠٤:٥٢ ص بتوقيت جرينيتش

رؤية

القاهرة - تصدر هاشتاج تميم يونس، موقع التغريدات العالمي، تويتر، بعد طرحه أغنية سالمونيلا، خلال الساعات الماضية عبر يوتيوب.

ورد تميم يونس، على انتقادات الأغنية التي ترى أنها ضد المرأة، من خلال فيديو على فيس بوك قائلًا: "أنا طبعا الفيديو ده ما كنش عاوز اعمله بس اضطررت أعمله.. معظم الناس شايفه إن الأغنية حلوة الحمد الله ده حاجة عجباني جدا.. وأكيد في ناس شايفة إنها مش حلوة وده ذوقهم ما أقدرش أقول حاجة غير كده.. بس تصحيح أن العدد طلع قليل اللي شايف إن الأغنية ضد المرأة".

وأضاف: "بالعكس الأغنية المقصود بيها أني أتريق على الشاب الشاب اللى بيقى رومانسي أوي كون البنت تقوله لا يتجنن ويبقى باين جدًا أنه مجنون ويبتدي أنه يشتم في البنت ويقول عليها كلام مش حقيقي أو يعاملها وحش وأنها فيها نقص.. ما كنش ينفع أكتب الكلام في سكريبت الأغنية لأن ده هيفضح فكرة الأغنية ويبوظ المفاجأة اللي فيها.. أنا بهزر وبحب الهزار.. وكل سنة وأنتم طيبين".

وشهدت الأغنية مفاجأة، وهو ظهور الفنان محمود العسيلي داخل الكليب، كما حملت كلماتها بعض الألفاظ غير الدارجة في الأغانى مثل "يلعن أبو شكلك".

أغنية "سالمونيلا" من كلمات وإخراج تميم يونس، وتوزيع محمد زهير وبالاشتراك مع محمد الفرا، وهي ثاني أغاني تميم يونس بعد أغنية "إنتي أي كلام" التي قدمها في 2019.


الكلمات الدلالية فيسبوك

اضف تعليق