اتهمها بالكذب والفشل الدراسي.. والد ياسمين صبري يشن هجوما عليها

أماني ربيع

رؤية

القاهرة – هاجم أشرف صبري ابنته الفنانة ياسمين صبري واتهمها بالكذب في تصريحاتها الأخيرة والتي أوضحت فيها أنها عاشت حياة بسيطة ولم تحصل على كل ما أرادته

وبحسب موقع في الفن، نشر والد ياسمين، أمس السبت، صورة لمدرسة ياسمين على حسابه بموقع Facebook وكتب عليها معلقًا “دي المدرسة اللي اتخرج منها بناتي اللي واحدة منهم بتدعي أنها كانت في مدارس عربي وعاشت حياة بائسة فقيرة وأنها وصلت بمجهودها! هو الكدب في حد يوصل للدرجة دي؟”

وتابع “أنا أفهم الكدب لما تبقي غلبانة وتكدبي تقول أنا من عيلة كبيرة ومدارس أجنبية وعشت في سراية وبابي كان وزير وهو بيشتغل عامل! يبقى كذب له مبرر! لكن إن واحدة اتولدت لها شغالة فليبينية بتلبس من باريس لأني كنت باجيب لها لبسها من هناك ودخلت مدرسة الـEGC أرقى مدارس إسكندرية في وقتها”

وأضاف متحدثًا عن مستواها الدراسي: “وعاشت في فيلا بحمام سباحة وصالة جيم، ولها غرفة خاصة بحمامها، وكانت بليدة وطلعت روحي ويا دوب تنجح بالعافية بخمسين في المية، وكانت بتروح الكلية بالعافية وأصحيها الصبح بالساعة عشان تروح الكلية وتترفد في السنة مرتين وعميدة كلية إعلام بيروت موجودة وتشهد كنت أروح دايما أقدم اعتذارات وشهادات طبية عشان ترجع الكلية وشهاداتها عندي كلها كحك وأبوها دكتور.”

365485 0

واختتم حديثه متهم ابنته بالكذب قائلًا: “تطلع تدعي أنها عاشت حياة بائسة وغلبانة وبتكمل باقي الشهر من غير فلوس! إيه الكدب والفيلم المتخلف ده، انتي عايشة دور تمثيل وارثاه من جد والدتك سيد سليمان. وبتكدبي ليه؟ حتاخدي نيشان يعني على خيبتك وفقرك وصلتي وبقيتي حاجة؟ انتي بالنسبة لأبوكي حتة عيلة مش فاهمة بتعملي إيه غير انك بتشوهي اللي رباكي عشان الناس تسأفلك. حتي أخوكي بهدلتيه اللي طول عمره جنبك وبيجي من آخر الدنيا عشانك! يا شيخة بطلي اللي انتي فيه ده وحسبي الله ونعم الوكيل فيكي. بطلي تجيبي سيرة عيلتك أبوكي اللي رباكي منك لله”.

يذكر أن ياسمين صبري تحدثت مؤخرًا في “سبيس” عبر تويتر وقالت أنها لم تكن طفلة تحصل على كل ما تريده، ولكنها دربت عقلها الباطن على تخيل الحياة التي ترغب فيها.

ربما يعجبك أيضا