صلاح عبدالله: كل ما أختلف مع يوسف الشريف بحبه أكتر

أماني ربيع

رؤية

القاهرة – رد الفنان صلاح عبدالله على تعليق مي كساب بخصوص تصريحات الفنان يوسف الشريف ورفضه المشاهد الغير الساخنة.

وعلق صلاح عبدالله على مي كساب، قائلا: “‏مش فاهم قوي ولكن بحبك يا مي وبحب يوسف الشريف وكل ما بختلف معاه بحبه أكتر بس كدا”.

وكانت مي كساب علقت كاتبة “‏في يوم بابا صلاح عبدالله زعقلي وقالي ما تقوليش رأيك في زميل أو شغله أو آراؤه ما يصحش عيب، قولتله: حاضر مش هاعمل كده تاني، النهارده حسيت جدا بكلامه، إيه الهبل ده إيه الأوفر ده انتو ما لكم بيوسف الشريف مضايقكم قوي كده ليه، هوه حر حر بتطالبو بالحرية والديمقراطية بمنتهى الديكتاتورية”.

كان يوسف الشريف قد صرح مؤخرا في برنامج “مساء dmc”، قائلا: “في قيود أنا بحطها لنفسي زيادة عن أي حد تاني، ودي حقيقة حتى لو وصلت لدرجة العقود.. دي حقيقة بقالها 10 سنين أو أكتر، ده من بعد فيلم هي فوضى، بدأت أفكر بالطريقة دي.. دي حرية شخصية طالما مبضرش حد.. أنا مبستريحش لو بقي فيه مشاهد ساخنة أو فيها قبلات.. دي قاعدة بطبقها على نفسي بس.. بدأت أحط قيود لأن قبل كده في منتجين اتفقت معاهم على ده ووقت التنفيذ غيروا كلامهم”.

تابع: “وهنا أنا لا أزايد على زملائي أو إني أحسن منهم، بالعكس كلهم ليهم الاحترام ومنهم من يقدمون أعمالا محترمة دون أن يتعمدوا هذه الطريقة.. عشان بس الكلام ميتفهمش إني بزايد عليهم أو بقول إني أحسن منهم.. خالص”.

ربما يعجبك أيضا