فيديو| للمرة الأولى.. إياد نصار يتحدث عن أزمة «أصحاب ولا أعز»

علي محمد
فيديو| للمرة الأولى إياد نصار يتحدث عن أزمة أصحاب ولا أعز

خرج الفنان الأردني إياد نصار عن صمته وتحدث عن الأزمة التي واجهها فيلم “أصحاب ولا أعز”، و الهجوم الكبير الذي تعرض له بعد مشاركته.

وفي لقاء مع الإعلامي معتز الدمرداش في برنامجه “ضيفي مع معتز الدمرداش”، أمس الجمعة 5 يوليو 2024، كشف إياد نصار عن مشاعره وأفكاره بخصوص الأزمة، وتحدث عن الصعوبات التي واجهها، واصفًا منى ذكي بـ”عضمها ناشف”.

إياد نصار يتحدث عن أزمة أصحاب ولا أعز

قال إياد نصار: “كان أول مرة اتعرض لحاجة زي كده ممكن أسمع كلام مش عاجبني، مفيش إجماع على ممثل، لكن هجوم كان أول مرة اتعرض له واتهزيت ومكنتش عارف اتعامل مع الموضوع والجهة المنتجة طلبوا مننا محدش يتكلم، وأنا كنت عايز أتكلم، ودا كان فخ بصراحة مكنش صح كان لازم نطلع نتلكم”.

وتابع: “معرفتش اتعامل مع الموضوع ده وبعدين طلعت قلت مش عارف، أنا عضمي مكنش ناشف، كنت فاكر إن عضمي ناشف لكن لا، منى زكي كان عضمها ناشف أكتر مني واتعرضت لده قبل كده في احكي يا شهرزاد، هي عارفة تتعامل في المواقف اللي زي دي”.

وأكمل إياد نصار: “أنا عملت الفيلم مقتنع إني عامل حاجة كويسة هتبسط الناس فجأة لقيت نفسي أنا الشرير اللي يدمر المجتمع وبخدش حياء المجتمع، وأنا من المجتمع وعندي ولاد ومش هقبل على ولاد الناس اللي مش هقبله على ولادي”.

يذكر أن فيلم “أصحاب ولا أعز” تعرض لموجة واسعة من الهجوم بسبب جرأة بعض المشاهد والألفاظ، ونالت الفنانة منى زكي نصيب الأسد من الهجوم بسبب مشهد اعتبره البعض جريئًا.

ربما يعجبك أيضا